Alam Wakaka Komen Entri PKE (Showdown 2010)

By PEJUANG KESENIAN EXTREME on 4:57 PM

Filed Under: , ,

Adakah anda kenal dengan entri diatas??
Ini merupakan entri berkenaan Final Showdown 2010 yang memaparkan keputusan dan ulasan pertandingan tarian yang terhangat diMalaysia itu..Untuk pengetahuan anda.,PKE terus menulis entri ini sebaik sahaja tiba di rumah kira-kira jam 1.30pagi selepas menonton Final Showdown 2010 secara live di KL LIVE ...


Entri ini sememangnya mendapat perhatian ramai pihak diluar sana terutama para peminat Showdown 2010..Ada penyokong Giller Battle Crew,ada penyokong Wakaka Crew dan ada juga penyokong Floor Fever yang melawat blog ini..Masing-masing cuba meluahkan pandangan dan ulasan mereka berkenaan aksi Crew kesukaan mereka di pentas..Buat aku..Aku hanya mengulas pandangan secara peribadi mengenai aksi semua crew yang membuat persembahan secara terus dan tanpa selindung.,buat yang kalah aku ulas,yang menang turut begitu..Tapi tidak disangka-sangka,Alam Wakaka Crew turut membaca entri ini dan mengulasnya..Kita ikuti paparan berikut:


Hye Alam here..
tq so much for yr commented of the final Showdown 2010..

yup, xde siapa yg btul or salah dalam hal ini.
semua org ade pendapat n cara masing2 untuk menilai kelebihan serta kekurangan orang lain..
itu yg kita panggil sebagai manusia normal..

jus want to explain something, hope u dont mind.

You Are Welcome Alam..Blog Pejuang Kesenian Extreme merupakan sebuah blog bebas yang tidak menghalang sesiapapun mengomen di setiap entri yang terdapat di blog PKE termasuk Anonymous.Bagaimanapun pengulas masih terikat dengan syarat..Syarat yang cukup mudah dan tidak menyusahkan iaitu dengan cara menjaga bahasa dan tertib ketika mengulas..
Jadi disini alam akan memberikan ulasan berkenaan perkara-perkara yang terbabit dengan Wakaka Crew..Bagaimanapun PKE akan mengulas setiap komen yang diberikan..Teruskan pembacaan anda..

1. wakaka win is not bcause of me.
sebab bukan alam seorang yg menari atas pentas, tetapi semua wakaka memberi 100% tenaga n usaha utk sampai te tahap tertinggi Showdown.

::Memang benar apa yang Alam katakan..Showdown 2010 merupakan sebuah rancangan realiti TV yang mencari kumpulan-kumpulan tarian yang berbakat..Bukan perseorangan tapi berkumpulan...
::Berkenaan dengan Crew pula,memang benar bukan Alam seorang sahaja yang menari di atas pentas.,ahli-ahli yang lain juga turut memberi sumbangan untuk menjayakan persembahan..Tanpa mereka.,tidak mungkin Wakaka akan menjadi Johan..
::Tetapi ada sesuatu yang harus Alam ingat,sejauh mana sekalipun Alam ingin membuang populariti yang Alam kecapi ketika menjadi Juara So You Think You Can Dance dulu.,orang masih akan ingat.."Eh itu Alam,juara SYTUCD dulu"
::Maaflah jika ada pembaca blog ini yang berkata sedemikian..Tetapi bagi PKE,Wakaka Serius ketika membuat persembahan..Bayangkan PKE berada ditempat kalian semua.,sentiasa berada didalam tekanan untuk membuat persembahan terbaik setiap minggu..Ada ke masa nak buat persembahan main-main..
3.kenapa u guys pilih kami sebagai juara??sbb kitorg mcm sirkis?
asik buat drama n acrobatik??hmm.. pernah ke u guys tgk dancer lain buat stunt n acrobatic MENGIKUT RENTAK LAGU? question: ape maksud menari?? pergerakan mengikut rentak dan maksud sesuatu lagu. drama??kitorg xde baca skrip pon atas pentas. itu semua story lines, supaya korg bole paham dengan ape yg kitorg cuba sampaikan semasa menari.xkan kami nk jd robot utk lagu tema madagascar?? n klo wan, naz, joe n aie nak awak ganti tempat dorg jd binatang or pompuan atas stage n perform serta menari untuk 1 MALAYSIA TONTON, dengan kesihatan diri yg tidak tentu, AWAK NAK????

::PKE tidak akan sesekali menganggap kalian semua beraksi seperti Sarkas..Mungkin ada pengunjung Page Showdown 2010 di Facebook yang berkata sedemikian.,tetapi bukan PKE..Bagi PKE..,hanya ada dua jawapan..Persembahan anda Best.,atau persembahan anda hambar..itu sahaja.
::Berkenaan dengan Storyline pula.,kebanyakan storyline persembahan Wakaka memang jelas..Menari juga seperti memaparkan sebuah drama..Dan drama yang dipaparkan oleh Wakaka itu sampai kepada penonton..Dan seperti drama-drama yang lain juga..Ada yang best.,ada yang tidak....
Memang betul pun..dan kelain itulah yang menjadikan Wakaka berbeza..
Rasanya siapa yang mempertikai benda tu pasti kurang arif berkenaan dengan perkara ini..Ini kerana persembahan seperti ini kerap dilakukan oleh penari-penari lain..Sebagai contohnya kumpulan Diversity daripada UK..Cuba lihat Video ini.(Lihat)(cuma bezanya,dia tidak berpakaian wanita la)
Haha.,Betul-betul..Hal ini PKE sokong..
Maaflah ye..PKE tidak dapat mengulas mengenai perkara ini..Yang diulas pun hanya berdasarkan video sahaja..
Hahaha..No Comment

9. who is the real winner in this showdown??? GBC,FF or WAKAKA?
the answer is U.


Ya..Jawapannya ialah........................

Apapun,PKE mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kerana sudi melawat blog ini..Segala salah silap yang menyebabkan Ahli-ahli Wakaka Crew terasa..PKE minta maaf ya..Ini pula sepatah dua kata daripada Alam.,

10. Conclusion, ALHAMDULILLAH KEPADA ALLAH KERANA WAKAKA BERJAYA KE PERINGKAT TERTINGGI N MEMENANGI SHOWDOWN WLAUPON KAMI TAU KAMI TIDAK LAYAK UTK MASUK AUDITION. TERIMA KASIH KEPADA FAMILI2, SAUDARA MARA, RAKAN2 SEPERJUANGAN, MEREKA YG MENYOKONG SERTA MEMBENCI KAMI, MEREKA YG SANGGUP MENGHABISKAN KREDIT UNTUK WAKAKA SERTA MEREKA YG MENYUMPAH N MENGHINA SBB XSUKA WAKAKA, DAN JUGA KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA KERANA ANDA ADALAH ORG YG MENGEKALKAN SERTA MENBAWA INDUSTRI TARIAN INI KE MASA HADAPAN...

SALAM DARI ALAM WAKAKA


Nota:Kepada sesiapa yang ingin membaca komen ini versi original,anda boleh lihat di

11 comments for this post

Posted on July 22, 2010 at 5:26 PM  

haha..x de la.,ni gaya je lebih..

Posted on July 22, 2010 at 5:30 PM  

apa hadiahnya bro?

Posted on July 22, 2010 at 7:09 PM  

pergh wakaka datang komen blog ko..mmg femes siot..sbb aku rasa entri ko ni je yg update pasal ni..tu yg diorang tertarik..keep it up PKE

Motokarok Blogspot

"Perodua Myvi Pink LE"

Posted on July 22, 2010 at 11:27 PM  

Mr J:x paham la..
Pawaka:x de la..
aq menulis pasal aq minat rancangan ni..Showdown 2010..
Bagi aq rancangan ni yang memang berbaloi untuk ditonton..
Dengan penari yang bagus..peh,satu kerugian kalau terlepas..

Posted on July 23, 2010 at 9:56 AM  

selamat wakawaka

1st Churp Churp Earnings

Posted on July 23, 2010 at 1:04 PM  
Anonymous

memang sangat extreme!! hehe
nice review :)

Posted on July 24, 2010 at 2:21 AM  

wah! smua dorg komen? dasyat! tahniah bro! hehe

Posted on July 24, 2010 at 4:44 AM  

layan je..

Posted on July 24, 2010 at 8:49 AM  

Hye alam ni...
yup actually most of the point yg alam tulis tu bukan di tujukan utk forum ini...
Wakaka Crew amat hargai segala komen yg memberansangkan malah memberi kekuatan kepada kami jika ada komen yg negative...
Semoga Semua Jenis Dance kat Malaysia ini akan terus maju, serta disokong oleh masyarakat Malaysia, peace but not least, add me on fb k..!

alamisdancing@yahoo.com...

=)

Posted on July 25, 2010 at 8:40 PM  

Terima Kasih Alam..
Kalau ada salah silap diatas penulisan blog ni yang menyebabkan Seluruh ahli Wakaka terasa..Saya minta maaf ye...

Harap Crew anda anda akan terus maju didalam bidang seni tarian..

Salam dari PKE

Posted on July 25, 2010 at 9:02 PM  
Related Posts with Thumbnails
Print