Paul The Octopus:Bakal Jadi Sup jika Sepanyol Menang Piala Dunia

By PEJUANG KESENIAN EXTREME on 6:51 AM

Filed Under: ,

Setelah menonton siaran langsung perlawanan dua gergasi dunia diantara Jerman dan Sepanyol,akhirnya segala teka-teki yang bermain diminda kita telah terjawab setelah melihat kemenangan ini berpihak kepada Sepanyol yang hanya menjaringkan satu gol tunggal sahaja didalam perlawanan.Dan seperti yang dijangka,bukan kemenangan Sepanyol yang menjadi tajuk utama dan liputan meluas,sebaliknya hal berkenaan kebenaran ramalan binatang yang bernama Paul (sejenis sotong ye)atau nama glamournya ialah "Paul The Octopus" pula yang mendapat perhatian ramai..haha

Setelah menonton secara langsung di internet selama 90 minit lebih.,dapat disimpulkan disini corak permainan kedua-dua pasukan,mereka bermain dengan aksi yang agak hambar sejak dibabak pertama.Dengan hantaran bola yang tidak kemas dan posisi pemain yang kucar kacir menjadikan permainan ini agak membosan sepanjang 45 minit pertama..Lebih-lebih lagi aksi dibabak ini hanya mempamerkan beberapa percubaan berbahaya sahaja untuk menghiburkan penonton..

Namun bersambung sahaja dibabak kedua,Sepanyol kelihatan mula memperkemaskan barisan serangan dengan mempamerkan aksi yang lebih baik berbanding babak sebelumnya sehingga Puyol berjaya membolosi gawang Jerman di minit 73'..Hasil tandukan beliau ini kekal sehingga keakhir perlawanan..

Disamping itu,kelihatan jurulatih Jerman,Joachim Loew tidak dapat menaham malu dengan kekalahan pasukan bimbingan dia ini kerana kelihatan selepas perlawanan,riak muka beliau berubah..Seperti menahan malu yang amat sangat...Nak wat cam ner,dah tak ada rezeki..

Yang menariknya disini,Selepas selesai sahaja perlawanan pilihan ini,para blogger mula menulis entri berkenaan perlawanan ini mengikut pandangan dan cara masing-masing..Namun yang pasti,bukan pasukan Sepanyol mahupun Jerman,sebaliknya Paul si Sotong lebih mendapat liputan berbanding kedua-dua pasukan tersebut..Seperti artis dari rancangan realiti,keglamouran sotong ini naik mendadak begitu sahaja selepas perlawanan tumpuan ini..sebelum ini sendiri ada diantara mereka yang meragui kecerdikan dan kebenaran sotong ini yang meramalkan Sepanyol pasti menang menentangnya seterunya..Rasanya bukan setakat blogger Malaysia,malahan blogger dari luar negara juga pasti membuat liputan tentang Paul..
Ini buktinya,siap buat sajak untuk Paul tu..haha

Aku pula semasa perlawanan dan selepasnya masih melepak di Gengblogger diruangan Chat membincangkan tentang perlawanan ini..Dan seperti yang aku kata,bukan pasal Jerman mahupun Sepanyol,sebaliknya tentang sotong..hahaPara blogger diruangan chat ini semuanya membincangkan tentang sotong..Ada yang mencaci dan ada juga sebaliknya..Namun yang pasti,suasana sangat meriah..rugi tak join..

Nota:Rugi je tiket gi tengok.,Perlawanan tidak seperti yang diharap..Walaupun kedua-dua ini merupakan pasukan pilihan..

6 comments for this post

hahaha... tak pasal2 je sotong tu makin glamer.

Posted on July 8, 2010 at 7:16 AM  

aha..goreng je...
-----------------------------
Kebaikan minum teh panas selepas makan

Posted on July 8, 2010 at 10:43 AM  

yes~! dpt mkn sup sotong ;p

Posted on July 8, 2010 at 11:25 AM  

aku baca papper ramalan si paul ni 80% ramalan dia boleh dipercayai..wallahualam..adakah dia dicipta Allah ada instinct begitu..

New Entry Pawaka19 Dot Com

"Manuskrip Adoft Hitler Sewaktu di Penjara , Di lelong"

Posted on July 8, 2010 at 11:57 AM  

Pawaka:elok jangan percaya..bawak kepada kurafat..aq saje2 je main2 tulis entri pasal dia ni..Jangan diambil serius..nanti lari dari akidah lak..

Intan:dah penah makan sup sotong ke..macam x sedap je..

Legasi:Sotong goreng sedap..haha

Fyzal;tul2..ni yg aq marah ni dia dari glamour daripada aku..haha

Posted on July 8, 2010 at 7:39 PM  

memang hangat si sotong ni sekarang

Sotong vs Akidah

Posted on July 8, 2010 at 11:03 PM  
Related Posts with Thumbnails