Cara Ketawa Di Facebook

By PEJUANG KESENIAN EXTREME on 5:06 PM

Filed Under: ,

Setelah merampas takhta No 1 sebagai laman web yang paling kerap dikunjungi daripada Google,Facebook terus mengorak langkah cemerlangnya dengan menambah baik pelbagai aplikasi yang terdapat di Facebook..Yang mana buruk dan menjengkelkan dibuang manakala yang baik diperbaikkan lagi..Bila menceritakan tentang Facebook,berapa kerap anda lawati laman web ini dalam seminggu????

Janganlah berbohong jika anda mengatakan yang anda tidak meluangkan masa langsung untuk melawat laman web Facebook dan mengupdate status di Wall anda dalam masa seminggu..Itu semua dusta belaka..Lainlah kalau korang tak ada akaun…Tanpa anda sedari, Facebook ini mula secara perlahan-lahan menguasai diri anda sehingga anda menjadikan ketagih..

Bila melihat kembali ruang talian perhubungan secara maya,kita akan dapat lihat mereka-mereka yang terdiri daripada rakan-rakan kita sendiri menggunakan aplikasi ini..Bila sang Jejaka seperti aku ini ingin mengurat awek yang cun tetapi tidak dikenali,aku pasti menggunakan ayat yang power supaya mereka berasa selasa dengan aku..Jadi mungkin lebih elok jika perbualan itu dimulakan dengan perbualan yang santai dan menarik bagi menjadikan perbualan itu tidak boring dan menjengkelkan..

Rasanya anda mesti perasankan sesuatu..melalui perkataan kita sukar untuk meluahkan perasaan dan maksud yang ingin disampaikan tanpa menggunakan pelbagai tanda....Bagi mereka yang biasa didalam penulisan,mereka akan menambah tanda-tanda yang sememangnya diajar disekolah seperti tanda seru,tanda soal dan bermacam-macam lagi la..Bagaimana pula dengan ketawa..
Hahahaha

Itu merupakan cara ketawa didalam penulisan yang agak bosan dan tidak pelbagai guna..(maksudnya adakala tidak sesuai berada didalam situasi ketawa yang tertentu)

Ada cara ketawa yang lebih unik daripada ini??

Sebenarnya ada..Sebelum aku mengajar anda cara-cara ketawa di Facebook,PKE Cuma ingin mengingatkan sesuatu kepada anda..,walaupun ada yang merasakan benda yang diajar ini kelihatan bodoh.,korang layan je..Bagus juga sebenarnya untuk diketahui..


Cara ketawa yang Pertama::
Hahahahaha….
______________________________________________________________
Ini merupakan cara ketawa klasik yang banyak digunakan disemua penulisan klasik mahupun moden..Walaupun cara ketawa ini amat popular,tapi adakalanya ia tidak sesuai dengan keadaan..Lebih-lebih lagi jika anda ingin menggunakannya sebagai pemanis ayat..

Sebagai Contoh:;

Awak ni memang suka la macam ni..hahahah
(tak kena bukan)


Cara Ketawa yang Kedua:;
Hihihi…
______________________________________________________________
Ketawa ini agak sesuai digunakan sebagai pemanis ayat..Selain daripada menunjukkan sifat yang menggelikan hati versi manja,ia juga adakalanya kerap digunakan untuk menutup malu..
Sebagai Contoh:;

Awek A:Awak suka saya tak?
Lelaki B:tak…
Awek A:saya tau awak tak suka saya..hihihi
Cara Ketawa yang Ketiga:;
Huhu….
_______________________________________________________________
Ini merupakan cara ketawa yang menunjukkan keseronokan yang sekejap disebabkan ada sesuatu paradikma yang berlaku..Maksudnya seperti ini,ketika anda berbual dengan rakan anda,tiba tiba dia menceritakan tentang sesuatu yang menyebabkan anda teruja..jadi anda mesti membalas mesej kawan anda itu dengan ayat dikehendaki dengan ketawa teruja dibelakangnya..

Sebagai Contohnya:;

Aku:Wei,Wakaka menang Showdown 2010 la..
Kau:Baguslah…huhu

Cara Ketawa yang keempat:;
Kikiki…
________________________________________________________________
Ha.,cara ketawa ni tak elok..Kalau boleh jangan digunakan..walaupun kegunaan ketawa ini sama sahaja fungsinya seperti cara ketawa Hahaha.,tetapi jika perempuan,ia sebenarnya menunjukkan yang perempuan itu berperangai tidak elok..Sama juga didalam dunia realiti,jika anda menjumpai perempuan yang ketawa seperti ini.,Jauhkan diri ye..Bahaya..

Sebagai Contohnya:;

Roy:benda ni kan,macam ni macam ni..
Rozy:kikiki…lawak la you ni..

Cara ketawa yang Kelima:;
Kuikuikui…
_________________________________________________________________
PKE pun sebenarnya pelik dengan cara ketawa ini..Macam mana boleh wujud pun PKE tak pasti..Tapi ada juga manusia yang menggunakannya..Ketawa ini juga boleh dikategorikan sebagai ketawa versi Cyberpet..Kira ketawa yang memberi gambaran Cute kepada si pengetawa,..

Sebagai Contoh:;

Hantu Bungkus:Aku tengok ko ni makin lawa la..Terasa semakin hari semakin sayang..
Pontianak:ye ke..seronoknya..kuikuikui…

Cara ketawa Keenam:;
Ahak…
_________________________________________________________________
Ini merupakan sejenis ketawa yang mengunakan versi tunggal dalam satu perkataan.ketawa ini juga kelihatan seperti kahak..(hi).. sebenarnya si pengetawa ini memerlukan ketawa yang pendek sahaja didalam perbicaraan diantara dia dan kamu..

Sebagai Contoh:;

Lola:kau nak tau,si meon tu,masa balik sekolah tadi jatuh parit..
Lulu:Padan muka dia…ahak..

Cara Ketawa Ketujuh:;
Hohoho…
_________________________________________________________________
Ketawa yang seiras Santa Claus ini menunjukkan yang si pengetawa ini ingin menunjukkan kelainan untuk memaniskan ayat..Sebagai contohnya,anda dipuji..anda suka dipuji tetapi tidak mahu menunjukkannya..Jadi anda ketawa sedemikian hanya sebagai tidak balas..

Sebagai Contohnya:

Awek:PKE,ko ni kacak la..
PKE:Ye ke..hohoho..

Cara Ketawa Kelapan:;
Muahaha..
________________________________________________________________
Seperti penjahat yang Berjaya menjatuhkan lawannya..Ni la cara ketawanya..jangan marah..hi
Cara ketawa ini umpama seseorang yang melepaskan kepuasan disebabkan kejayaan sesuatu..

Sebagai Contoh:
Leman:Wei.,produk kita dah Berjaya menembusi Afrika Selatan la..
Lemon:Ye ke..Ini merupakan suatu kepuasan ni…Muahahah..jom minum

TAMAT

Jadi itu sahaja jenis-jenis ketawa yang biasa digunakan di Facebook..Kepada anda yang teringin menjadikan ia sebagai rujukan.,silakan..Kepada yang tak nak pun tak apa, yang pasti.., inilah hasil kerja aku disaat ingin mengisi masa lapang yang membosankan..

6 comments for this post

seriusly ur entry ni sgt best..
klaka plak kan..mmg camtu je pn style org nak gelak.. =p

Posted on August 3, 2010 at 5:44 PM  

tu la..saje je nak buang masa..tulis pasal gelak2 ni..hi

Posted on August 3, 2010 at 6:33 PM  

hidup mesti happy

Posted on August 3, 2010 at 10:53 PM  

nak kena check aku ketawa macamana..hahaht kot :D

Posted on August 4, 2010 at 1:02 AM  

hehehee.. suke entry nih~

Posted on August 4, 2010 at 9:19 AM  
Nas

nice entri nih..
kalau miahahahhahahha
tue ape maksudnye lak? hahaha

Posted on August 4, 2010 at 9:51 PM  
Related Posts with Thumbnails
Print