Gambar Pesawat Peribadi Sultan Brunei

By PEJUANG KESENIAN EXTREME on 9:11 PM

Filed Under:

Brunei merupakan negara yang terkenal dengan hasil kekayaan sumber asli minyaknya yang terletak di kawasan asia tenggara disamping berjiran dengan Malaysia.

Negara yang diketuai oleh Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah ini merupakan salah sebuah negara kaya didunia dengan corak pemerintahan monarki yang memberikan kuasa kepada Sultan untuk memerintah negara secara Mutlak.Dengan corak pemerintahan yang baik disamping kekayaan sumber,rakyat Brunei hidup dengan mewah dan aman.

Kekayaan yang dimiliki Sultan juga agak terserlah dengan cara dan gaya yang ditonjolkan melalui penampilan baginda..Jadi pada entri kali ini,aku akan mempamerkan kepada anda keadaan sebenar pesawat peribadi Baginda..

Ini merupakan pesawat peribadi yang dimiliki Sultan Brunei iaitu AirBus 340 yang berharga lebih kurang USD220 juta.Pesawat ini mempunya kelengkapan umpama sebuah rumah yang sangat mewah dengan disediakan singki yang diperbuat daripada emas sepuh.

Inilah singkinya

JAdi dipamerkan kepada anda keadaan dalam pesawat tersebut

Sangat kaya...Keadaan dalam pesawat dah macam dalam rumah pulak

23 comments for this post

gile ah..

Posted on February 24, 2010 at 9:15 PM  

mak aiiii

Posted on February 24, 2010 at 9:23 PM  

Klu la dapat lepak kat sini dengan trip dari Malaysia ke London..best ni..

Posted on February 24, 2010 at 10:18 PM  

fuh..mewah2.. :D

Posted on February 24, 2010 at 10:40 PM  

Gosh~~ dpt mimpi bercuti dlm pesawat ni pun dah rasa cukup bertuah... <-- nak masuk dlm tu mcm agak mustahil la pulak...

Posted on February 24, 2010 at 11:36 PM  

hebat!kekayaan yg luar biasa!

Posted on February 25, 2010 at 12:15 AM  

Dah namapun sultan Brunei..

Posted on February 25, 2010 at 1:24 AM  

informasi menarik..thanks for sharing

Posted on February 25, 2010 at 1:54 AM  

siap ada pesawat sendiri ek...memang sah la kaya benor..tapi bukan dapat bawak sendiri pon tak besh gak..

Posted on February 25, 2010 at 8:40 AM  

Siapa cakap x leb bawak sendiri..boleh ma..
Tapi cuma satu la..
Sultan juga tidak boleh lari daripada undang2..
Jadi kena amik lesen dulu ye...

Posted on February 25, 2010 at 9:26 AM  

gila le pesawat macam nie..adoyai..memang kaya raya sungguh la..

Posted on February 25, 2010 at 11:09 AM  

huyoooooooooooooooooo.kagum gila!

Posted on February 25, 2010 at 5:15 PM  

salam...dah memang sultan brunei termasuk dalam salah satu orang yang paling kaya di dunia..apa nak di hairankan..

Posted on February 25, 2010 at 6:17 PM  

Tul2...

Posted on February 26, 2010 at 12:01 AM  

wah..kalau akoo ader neh..tak nak keluar kot!!XD

Posted on February 26, 2010 at 9:21 PM  

syoknye..

Posted on February 27, 2010 at 11:47 AM  

kaya nak mampos!!

Posted on February 28, 2010 at 6:02 PM  

dapat jadi makcik cleaner kat dlm tu pun jadi lah..glemer

Posted on March 1, 2010 at 2:35 PM  

ahhh...!!! napa kampus aku block youtube dowh......

http://cjalhafiz-lifejournal.blogspot.com/2010/02/unspoken-tale.html

Posted on March 1, 2010 at 8:29 PM  

Baru pesawat, belum masuk istana lagi!

Posted on March 7, 2010 at 1:07 PM  
zam

wow memang sangat cantik

Posted on March 10, 2010 at 5:58 PM  

tau x pe...dah kaya nak wat cam ner...

Posted on March 10, 2010 at 6:07 PM  
Anonymous

manusia tidak akan oernah ouas dgn apa yg diperolehinya..

Posted on February 25, 2011 at 11:44 PM  
Related Posts with Thumbnails