Youtube Perlu Diterokai

By PEJUANG KESENIAN EXTREME on 2:25 PM

Filed Under: ,

Youtube perlu diterokai.
Itulah ayat yang mampu dikata untuk menggambarkan betapa berharga dan pentingnya laman web tersebut kepada umat manusia.Menyediakan video yang pelbagai menjadikan laman web tersebut begitu popular dan dikunjungi oleh manusia dari segenap pelusuk dunia.Mengapa aku berkata sedemikian?begini kisahnya..

Ketika berjalan-jalan di alam maya melawat blog rakan-rakan blogger (istilah lain blogwalking la).,tersesat la pula aku dilaman blog tubelawak (padahal memang sengaja masuk).,ketika berada didalam blog tersebut,ada la satu tajuk entri yang betul-betul menarik perhatian aku untuk membaca iaitu "Terlepas peluang menunjuk macho"..Di dalam entri menceritakan cara menuangkan sos ke dalam pinggan..Aku membaca..Kemudian aku perasan di entri tersebut juga ada disediakn link ke youtube dengan keyword "Teknik menuangkan sos dengan betul dan sangat Macho"..

>>>>>???????

Aku pun singgah untuk melihat video tersebut..
Mati-mati aku ingat ini hanya satu gurauan ataupun publisiti murahan ..Rupa-rupanya betul siot..Dia sangat serius dan memaksudkannya...

Video tersebut mengajar cara dan teknik-teknik untuk menuangkan sos kedalam pinggan dengan betul.Siap dengan Angle(sudut) yang betul sekali..
Gila kentang.tak percaya boleh baca entri tersebut(Klik Sini)
Aku rasa Pak Cik Crayon banyak memberi kesedaran kepada aku untuk mencari benda-benda merapu disana..haha

Setelah memerhati dan meninjau benda yang tidak disangka-sangka yang berkonsepkan tutorial dan mengarut.,banyak yang aku dapat..
Antaranya ialah

Cara melipat baju dalam masa 2 saat
Cara menanggalkan baju dengan pantas
Cara Parking kereta dengan Pantas

Itu merupakan tutorial yang menjimatkan masa..

Dan semestinya.video yang menjadi pilihan aku adalah
"Cara-cara untuk menjadi gengster"
sangat lawak..

Kita berhenti disitu..Bermula kepada perkara yang lain..
Adakah anda kenal dengan UrbanFreeflow...Mereka merupakan kumpulan Parkour yang mempergunakan fungsi Youtube dengan sebaiknya sehingga menjadi kumpulan Parkour yang paling berpengaruh sekali didalam dunia..Mereka seumpama nadi kepada Parkour itu sendiri..
Cara mereka menyampaikan aktiviti terkini juga melalui youtube..

Bukan itu sahaja..Para shuffler diluar sana juga menggunakan Youtube untuk mempelajari teknik baru disamping mencari ilham..

Jadi kesimpulannya disini.,Youtube banyak memberi kebaikan dan faedah kepada kita berbanding keburukan.Jadi gunakanlah dengan sebaiknya.Kepada sesiapa yang inginkan perisian yang terbaik untuk download video di Youtube anda boleh usha disini (Klik sini)

7 comments for this post

memang menarik youtube ni.kadang2,aku nak cari tajuk lagu ni..tapi aku lupa.youtube dia leh cari tajuk lagu yang serasi di enjin cariannya.aku suka cari benda yang xpernah dibuat org.macam tanam org hidup2,cara membela aligator turtle..and macam2lah..

Posted on March 1, 2010 at 3:23 PM  

salam...
memang best kalau ada akuan ngan you tube....tapi akuan pak long dah kenda band....sadisnyer.

Posted on March 1, 2010 at 6:11 PM  

saya amat bergemar utube!

Posted on March 1, 2010 at 8:52 PM  

Youtube ini banyak faedahnya...cuba kita sahaja yang kena bijak menggunakannya...

Posted on March 1, 2010 at 11:31 PM  

macam2 benda boleh belajar kat youtube ni, tutorial pun banyak kat sni :)

Posted on March 3, 2010 at 11:16 PM  

ye la...tutorial "How to be Gangster"
haha

Posted on March 3, 2010 at 11:45 PM  

bro.. aku nak mintak maaf banyak bro sebab baru harini aku prasan ko link ke blog aku.. tima kasih banyak.. i love u.. ahahahahaha...

Posted on March 22, 2010 at 11:20 PM  
Related Posts with Thumbnails
Print