Kerja Aku.,Aku Kerja

By PEJUANG KESENIAN EXTREME on 4:36 PM

Filed Under:


Lama aku tak tulis blog....Maklumlah sekarang semakin sibuk....,
Walaupun aku boring..,aku tetap tak layan internet dalam tempoh seminggu ni...aku tak tahu kenapa..Maybe nak tenangkan fikiran kot...


Sudah sedia maklum..,bahawa aku aku memang bekerja di hotel Classic under department HouseKeeping..Namun sekarang aku sudah bertukar tugas la..Aku still kerja di Hotel tersebut...Cuma bertukar department je..



Sekarang..Aku bekerja sebagai Front Office Assistant lak...Kerja aku di Front Office Department dan aku ada juga membuat kerja Part Time selaku Night Auditor..Masa aku bekerja pula dari pukul 11pm hingga 7pm..

Rabak mata beb...HI..,,Tapi dah lama2 biasa la..

Buat masa sekarang ni..,aku dalam proses belajar untuk membuat kerja-kerja tersebut...kira masuk malam balik pagi la..Tapi aku tak kesah..Best beb..

Aku sudahpun meninggalkan kerja yang lama...Tak payah risau lagi..

Lagipun kerja lama walaupun best tapi boring la...Nak juga mencuba benda yang baru...


Tempat Kerja lama aku

Bila aku certa pasal department lama aku...teringat lak kenangan yang lalu...Kerja dah la mudah...Semuanya berpegang kepada konsep..Kerja cepat siap..,cepat la relax..

Selalu gak bila aku jaga pool..,kena buat kerja PA dan stand by Function..Kadang-kadang kena buat kerja sampai pagi..Pernah la juga satu hari tu aku buat record...Masuk kerja pukul 10am..Balik kul 5.30am..kiranya aku bekerja selama 19 1/2 jam..gila babeng..Sampai sekarang tak ada orang yang pecahkan record tu kat hotel Classic..

Selalu juga kalau aku jadi PA jumpa gak budak dari deparment lain..




Budak Kitchen dan Chef..

Bidang perhotelan ni banyak la juga aku kuasai..Kira aku dah kuasai Bidang di Department Housekeeping.,Banquet dan Front Office..Klu aku masuk kitchen lak..senang cite..,tak payah la aku amik Diploma perhotelan..Memang dah sama dah cara pembelajarannya..



Hadiah Daripada Guest

Jadi aku berharap aku akan terus maju di masa hadapan ..

1 comments for this post

Anonymous

tumpang tnye.. hotel classic ade jwtn kosong x..sy bcadang nk apply kje dctu.. and,, pkrja y di accept sume nye y free hair je ke..? law btudung mreka trime ke utk bkje...?

Posted on December 19, 2014 at 3:14 AM  
Related Posts with Thumbnails
Print