Tindakan Indonesia Membakar Bendera Malaysia

By PEJUANG KESENIAN EXTREME on 12:43 AM

Filed Under:


Pencipta Bendera Malaysia


Bendera Malaysia melambangkan maruah dan harga diri yang telah dipelihara sebagai suatu negara yang bebas dan merdeka.Nampaknya ada makluk tuhan yang berani bermain dengan api dengan berani mempermainkan bendera malaysia yang kita sayangi dan hormati ini dengan memijak dan membakarnya..

Memang bakar darah ni



Lihatlah dari pembentukan Persekutuan Malaysia tahun 1963 sehingga kini, sentimen Anti-Malaysia dan laungan "Ganyang Malaysia" masih bergema dilaungkan masyarakat Indonesia. Berbagai isu cuba untuk disensasikan oleh Indonesia bagi mengambarkan Malaysia seolah-olah negara yang jahat. Antaranya adalah lagu rasa sayang, seni barongan(Reog), keris, batik, dan makanan rendang yang dikatakan sebahagian nilai seni dan budaya yang telah DICURI oleh Malaysia dari Indonesia.

Terbaru, isu perebutan wilayah Ambalat, Manohara dan Penderaan tenaga Kerja Indonesia masih hangat diperkatakan oleh media Indonesia. Ini berbeza dengan media elektronik Malaysia yang MENYANJUNG TINGGI penyanyi, pelakon, lagi-lagu, drama, filem dan sinetron dari negara seberang. Sedangkan media Indonesia tidak habis-habis cuba menyemai kebencian rakyat negara Republik terhadap Malaysia.

Orang Indonesia sepatutnya sedar kebanyakkan rakyat mereka yang bekerja di Malaysia pun bukan semuannya baik, bagus dan menyenangkan rakyat Malaysia. Tengoklah berapa ramai pendatang dari Indonesia yang terlibat dengan dadah, pelacuran, merompak, menyamun, merogol, membunuh. Tetapi, ada ke media Malaysia gembar-gembur semua ni sampai macam nak perang?? Ada ke orang Malaysia pergi merusuh depan kedutaan Indonesia di KL?? Ada ke orang Malaysia baling telur & batu kat kedutaan Indonesia?? Ada ke orang Malaysia pergi bakar dan pijak-pijak bendera merah putih Indonesia??

Kalau betul le Malaysia ni jahat dan prajudis terhadap Indonesia, haram satu lagu atau sinetron pun kita tak akan siarkan kat RTM, Astro atau Media Prima. Kita pun tak akan kasi orang Indon buat konsert besar sambil "Berpesta Malam Indonesia" kat Stadium Bukit Jalil. Kita pun tak akan kasi artis dan warga Indonesia lain untuk cari makan kat sini.

Huhh... Sampai bila orang Indonesia ni akan terus membenci Malaysia aku pun tak tahu!!! Ingatlah, tiada siapa yang sempurna. Jadi, jika ada berlaku sebarang kesilapan dan permasalahan di antara Malaysia dan indonesia hendaklah di selesaikanlah dengan cara dan saluran yang betul. Bukannya dengan memprovokasi masalah yang berlaku bagi memburukkan dan mendatangkan kebencian di antara satu sama lain.

Kali ni Pasal Tarian Pendet pula..Siapa la pula amik ataupun ciplak tarian ini.Kita sebagai rakyat Malaysia pun tidak kenal..Apa kebenda entah..



>Kalau Macam ni,Joget BreakDance Atau Shuffle Lagi Best

Ni aku ada sediakan Link untuk Video Berita yang disiarkan di Indonesia yang Mengutuk Malaysia.Embed disable pula..,Kalau tidak korang dah boleh tengok

Malaysia Klaim Tari Pendet Asal Bali(Metro Hari Ini)

Lagipun Discovery Channel telah menerangkan keadaaan sebenar bahawa video Promosi Malaysia yang Disiarkan mereka itu adalah dibuat mereka.,bukan pihak malaysia.Mereka juga telah meminta maaf.

Lagi satu.,Kami rasa Malaysia sudah cukup kaya dengan budaya.,tidak perlu ciplak budaya korang yang tidak seberapa tu..Aku Pantang betul la kalau ada pulak makhluk yang berani mengutuk negara tumpah darah aku ni..




2 comments for this post

ooiii!!!
indon...waklue...!!
stkt pandai goyg bontot tp ngre xmaju2 bt per!!
dtg MALAYSIA jual bontot aper kes???bg anjing pon anjing xpandg!
malu la cket..kate berbudaye..
ko susah MALAYSIA yg bantu...
xkeng budi !!pacah pale ko!!bersepai!!tq

Posted on October 4, 2009 at 9:27 PM  

Ucapkan kau...tak boleh bla..

Posted on October 5, 2009 at 6:27 PM  
Related Posts with Thumbnails